اخبار

ارایه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک توسعه یافت

ارایه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک توسعه یافت

مهندس رامین معتمد مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، با اشاره به تخصیص بودجه جهت ارتقای سلامت جامعه و کاهش مشکلات بیماران صعب العلاج به صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج اظهار کرد: بدنبال این تخصیص بودجه، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین به منظور بهره مندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از این خدمات، امکان نشاندار کردن بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و سایت تایید نسخه سازمان فراهم نموده است.

توضیحات

به گفته مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین با توسعه طرح مذکور در بخش کسب و کار سازمان تامین اجتماعی و واحد درمان شرکت خدمات ماشینی تامین زین پس بیماران مبتلا به هر یک از بیماری های رتینوپاتی دیابتی، پرفشاری خون، دیابت نوع دو و پرفشاری خون کنترل شده، بدون نیاز به تشکیل پرونده، امکان نشاندارکردن آنها در نسخه الکترونیک توسط پزشک فراهم گردید.

بیماران خاص در« نسخ الکترونیک » نشان‌دار شدند

مچنین در خصوص سایر بیماریهای تحت پوشش صندوق یاد شده، پس از تشکیل پرونده در مدیریت های درمان استانها، بیماران به صورت خودکار در این سامانه نشاندار می گردند.

وی تصریح کرد: برای این بیماران در بخش نسخه پیچی برای داروهایی که در لیست صعب العلاج وجود دارند با ارسال اطلاعات به سرویس مربوطه در بیمه سلامت، سهم صندوق ایشان محاسبه و از مبلغ پرداختی بیمار کسر می گردد.

وی افزود: در صورتیکه به هر دلیلی بیمار دارای شرایط خاص در صندوق مربوطه نشاندار نشده باشد، در هنگام مراجعه به داروخانه با بررسی سوابق پزشکی و پرونده وی عملیات نشاندار نمودن به صورت خودکار اجرا شده و امکان بهره مندی از مزایای صندوق برای ایشان ایجاد می گردد.

به گفته مهندس معتمد در صورتیکه نسخه از سمت داروخانه حذف گردد امکان حذف از سهمیه بیمار نیز فراهم شده است لذا در صورت نیاز در مراجعات بعدی بیمار سهمیه دارویی مربوط برای ایشان لحاظ می گردد.

مهندس معتمد در پایان فراهم ساختن امکان ارائه درخواست تشکیل پرونده به صورت حضوری در مدیریت درمان استانها و غیر حضوری با مراجعه به سایت تایید نسخه درمان به آدرس Darman.tamin.ir (منوی درخواست بیمه شدگان) برای این بیماران و نشاندارشدن مکانیزه بیماران دارای پرونده های خاص و صعب العلاج (مورد تایید مدیریت های درمان) را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات به این بیماران توسط شرکت خدمات ماشینی برشمرد.